Chiang Mai – 4 zile de aventura

Daca v-am povestit cele 4 zile in Phuket, acum va voi povesti inca 4 in Chiang Mai.
Am zburat dis de dimineata cu Air Asia, pretul biletului dus intors pentru Phuket-Chiang Mai a fost 120 euro/pers. O sa intru direct in subiect, pentru ca nu vreau sa ma lungesc.
A plouat in ziua respectiva, dar asta nu ne-a oprit. Am lasat bagajele la hotel, am pus pelerinele si la explorat cu noi. Orasul a fost candva o cetate, iar totul este construit in jurul zidurilor ce imprejmuiau candva fortareata.
Am citit destul de mult inainte despre Chiang Mai, despre ce poti face, dar ce a urmat mi-a depasit asteptarile, in cel mai placut mod!

Ziua 1
Prima zi a fost despre explorat si organizat. Ca si in Phuket, am dat o tura pe la agentiile din apropierea hotelului, am adunat cateva informatii, am ales si am negociat, bineinteles. Oricum preturile sunt mai mici decat in Phuket, undeva la 100/euro/pers toate cele trei.
Templul Wat Chiang Man, unul dintre sutele de temple din Chiang Mai,  este atractia principala a orasului.

Wat Chiang Man Temple

Ziua 2

Excursia din a doua zi a fost, pentru mine, cea mai frumoasa din toata experienta Thailanda. La ora 7, minibusul a venit sa ne ia de la hotel. De cum am vazut-o pe ghida noastra, ne-am dat seama ca sa fie distractie! Prima oprire a fost intr-un sat traditional Kerren Village. Am vazut cum traiesc, cu ce se ocupa, ce mananca etc. O doamna, la vreo 98 de ani isi facea singura trabucul din foile de tutun culese chiar de la ea din gradina. Vindea niste coliere facute de ea din lemn de bambus. Am cumparat, de dragul ei! De aici am mers pe jos pe dealurile din apropiere, sau mai bine zis, un fel de jungla pana la o rezervatie mica, de elefanti. Si n-am mers mult, caci in cale ne-au iesit cativa localnici cu elefantii la pascut. Ghida, Eeat pe numele ei, ne-a spuns ca vom vedea un pui de elefant dragalas, ca il vom putea hrani etc. In realitate, elefantul de cand ne-a vazut ne-a fugarit! Avea chef de joaca, “mititelul”! Fiecare fugea unde apuca. Ba chiar a si impins o fata in boscheti, iar pe mine m-a ratat la milimetru! Atunci mi-am si rupt sandalele fugind prin noroaie!Gasiti clipul la instastory, pe @calatoreste_cu_emma.

Karren Village

Dupa ce elefantelul a fost dus in alta parte, am putut hrani linistiti ceilalti elefanti, ba chiar am facut si baie cu ei. Elefantii sunt vizitati de maxim 2 grupuri pe zi, pentru a nu-i sufoca de turisti.

De aici am plecat mai departe spre cascada, un loc mai putin cunoscut, o adevarata oaza in care am putut sa ne tragem sufletul si sa ne racorim. De aici am fost preluati si dusi la masa de pranz, in sat. Mancarea a fost pregatita chiar de o localnica. Nimic nu a putut sa ma bucure mai tare decat sa vad exact cum e casa lor, cum si ce mananca ei!
Ultima aventura, a fost cu “barcuta” de bambus. Am coborat pe un rau, aproximativ 40 de minute. Pentru cei care ajung acolo si fac asta, le recomand sa aiba schimburi la ei. In barca de bambus se sta in fund iar apa acopera picioarele.
Asadar ziua am incheiat-o uzi fleasca si plini de noroi, insa a meritat fiecare banut ba chiar si sandalele mele care s-au rupt.(nu mergeti in sandale in excursii) :))

Elephant bath
Bambus boat ride

Ziua 3

Ziua trei a fost si mai plina! Plecarea a fost la 7 dimineata, deoarece urma un drum lung spre Chiang Rai si Golden Triangle.

Golden Triangle

Prima oprire a fost la Mae Chedi Hot Springs. Aici apa termanala este atat de fierbinte incat poti fierbe un ou. Poti chiar sa cumperi unul, sa il pui in cosuletul special si sa il fierbi!

Wat Rong Khun – sau White Temple asa cum este cunoscut, a fost urmatoarea oprire. Templu este impresionant prin decoratiunile budiste minutioase si albul orbitor. Locul este cu adevarat deosebit si nu trebuie ratat.

White Temple

Karen Long Neck Village era pe lista mea dintre locurile de vazut de mult timp. Localnicii se intretin exclusiv din turism, de aceea se plateste o exta taxa daca vreti sa intrati sa vedeti celebrele femei cu gatul lung. Pentru noi, pare o tortura, insa ele asa cresc de mici. Numarul inelelor purtate la gat creste in timp, insa sunt foarte grele. Am incercat sa pun una, pentru o poza si mi s-a parut extrem de grea! Oricum este o experienta care nu trebuie ratata.

Karen Long Neck Village

Golden Triangle – este punctul in care Thailanda, Myanmar si Laos sunt despartite de doua rauri care se intersecteaza si formeaza un tringhi. Insula micuta din mijlocul apei nu apartine niciunei tari, ea pe vremuri fiind folosita pentru vanzarea opiumului in schimbul aurului. De aici si numele de Golden Triangle. Pont: intrebati foarte clar daca excursia include plimbarea cu barca. Noi am aflat abea pe drum si a trebuit sa platim o diferenta. Plimbarea include si oprirea pe malul Laosului, insa zona in care stati este foarte bine delimitata, si nu vedeti mare lucru. Dar plimbarea in sine a meritat.

Ziua 4

Pentru ultima zi am lasat lucrurile mai putin obositoare. Am inceput cu o plimbare printr-o padure din aproapiere, pana la cascada Mae Klang Luang, mai putin cunoscuta, dar foarte frumoasa. Drumul in sine a fost o adevarata delectare…dealurile erau acoperite de plantatii de orez, cele pe care le tot vedeti in pozele de prezentare prin Asia. Cand am coborat, localnicii ne-au preparat cafea culeasa si macinata de ei, in niste vase vechi, cum nu am mai vazut pana acum. A fost cea mai tare cafea bauta vreodata. 😊Plimbarea asta a durat cam doua ore, dupa care am fost dusi intr-un fel de camping pentru pranz. Mancarea a fost atat de buna, ca aproape nimeni nu a vorbit!

Rice field
Mae Klang Luang

Cascada Wachirathan este cea mai mare cascada, pe care noi am vazut-o in Thailanda.

Wachirathan Waterfalls

Doi Inthanon National Park  – este varful cel mai inalt din Thailanda (2600m). Aici am avut nevoie de hanorac, pentru ca temperatura a coborat sub 17 grade. Ploaia tocmai se oprise, norii inca erau josi, asa ca nu am putut sa beneficiem de privelistea asupra Chiang Mai-ului asa cum vazusem in poze. Oricum atmosefera creeata de ploaie te facea sa te simti ca intr-un film. Jungla si pasarelele care ciripeau timid, mi-au umplut sufletul de liniste si bucurie.

Doi Inthanon – Highest Point in Thailand
Doi Inthanon – Kings Monument

Jungle Mae Pan Nature Trail nu trebuie ratat. In apropiere se afla Royal Twin Pagodas. Sunt doua temple budiste construite in onoarea regelui. Privelistea este divinaaaaa! (mai ales daca nu este innorat).

Jungle Mae Pan Trail

Asadar, am avut aventura pe care ne-am dorit-o. Am explorat, am cunoscut, am vizitat, ne-am murdarit, ne-am udat, am alergat, am obosit, ne-a alergat si elefantelul, iar singurul lucru pe care il regret este ca nu am stat mai multe zile!

Va las mai jos mai multe poze!

Royal Twin Pagodas
Long Neck Village
Golden Triangle
Chiang Mai streets
Chiang Mai – fortress wall
Chiang Mai Streets

Hope you enjoyed!

2 gânduri despre „Chiang Mai – 4 zile de aventura

1. Super! Sper sa ajungem si noi si sa vedem in realitate toate aceste minunatii!!!!! Pana atunci “traiesc” si disfrut din ceea ce postezi tu, Emma draga si iti foarte multumesc pt. ca ne bucuri cu astfel de postari, ponturi, povestiri si imagini! 🙏🏼🤗